در کنگره شهدای دانشجوی ایلام از خانواده شهید داریوش رضایی نژاد تجلیل شد

تعداد بازدید: 4487  | تاریخ درج : چهار شنبه 19 آذر سال 1393
حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، شامگاه سه شنبه(18 آذر) در  کنگره شهدای دانشجوی این استان، اظهار کرد: فهم دین و آراسته شدن به آموزه های الهی، لازمه رسیدن به حیات انسانی است.
 
وی، با بیان اینکه شهدا در رفیع ترین قله حیات انسانی هستند، افزود: شهدا در راهی که قرآن تعریف کرده است قدم برداشته‌اند، آنان خود را به آموزه های قران کریم آراسته  و در راه آرمان های دین مبین اسلام و آموزه های قرآن کریم به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: انسان‌ها همه دارای حیات مورد نظر قرآن نیستند، ممکن است حیات مادی داشته و یا دارای حیات حیوانی باشند، اما حیات انسانی ندارند و از نظر قرآن کریم انسانی زنده است که دارای حیات انسانی باشد.
 
حجت الاسلام ابوترابی، یادآور شد: برای آنکه به حیات انسانی برسیم، باید راهی که قرآن ارائه می‌کند یعنی فهم دین و آراسته شدن به آموزه‌های دینی را پی بگیریم، هر انسانی که به میزان مرتبه‌ای که معارف واقعه دین را می‌شناسد و به میزان مرتبه‌ای که به آن معارف آراسته است حیات انسانی دارد.
 
وی، با اشاره به آیه قرآنی «ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»، تصریح کرد: پیام و مخاطب این آیه شریفه انسان و جامعه انسانی است تا زمینه تشکیل جامعه ای پویا و بالنده فراهم شود.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حیات شهدا نزدیک به حیات پروردگار است، افزود: شهدا در قله رفیع حیات طیبه قرار دارند و دارای بالاترین مرتبه حیات مورد نظر قرآن کریم هستند و با تقدیم ارزشمندترین دارایی خود که همانا خون است، به مقام والای قرب الهی دست یافته اند.
 
حجت الاسلام ابوترابی، در ادامه با بیان اینکه ملت ایران پویاترین ملت های جهان است، گفت: حضور آگاهانه ملت ایران در صحنه های مختلف نشان دهنده زنده و پویا بودن مردم است که نمونه بارز آنرا می توان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی به خوبی مشاهده کرد.
 
وی، با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی از نقاط مختلف کشور با عشق و دلدادگی به ائمه اطهار(ع) در تلاش برای حضور در این همایش بزرگ هستند، افزود: ملت ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که هیچگاه از ارزش ها، باورها و آرمان های دینی و انقلابی خود عقب نمی نشینند.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به رسالت بزرگ دانشجویان، یادآور شد: دانشجویان باید خود را سلاح ایمان و علم به صورت توامان مجهز کنند و در این صورت مسیر ترقی و پیشرفت کشور هموار شده و امروز نیز در سایه همین توانسته ایم در عرصه های مختلف علمی پیشرفت کنیم.
 
حجت الاسلام ابوترابی، با بیان اینکه دانشجویان باید به علومی که به اصلاح اخلاق، اعمال و رفتار جامعه کمک کند متخلق باشند، اظهار کرد: علمی که در سایه عمل صالح به دست آید، در مرتبه بالای علوم بوده و کسانیکه در این مسیر گام بردارند خداوند متعال درهای برکت خود را بر روی آنها باز می کند.
 
وی، در پایان خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان وظیفه و رسالت بزرگی در راستای تلاش عملی، دستیابی به فناوری های جدید، مبارزه با تهاجم فرهنگی، جنگ نرم دشمنان و در زمینه بصیرت و اگاهی بخشی به جامعه بر عهده دارند.
 
گفتنی است، دانشگاه ایلام در طور دوران دفاع مقدس 22 دانشجوی شهید تقدیم ارمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب کرده است.
 
 در این کنگره از خانواده شهید داریوش رضایی نژاد، دانشمند جوان هسته ای کشور،  متولد شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام با حضور مسئولان تجلیل شد.

منبع: آبدانان نیوز

Share  
 

نظرات:

نویسنده: مسافر پیاده
تاریخ : 1393/09/23
میلاد آرمیتای عزیز مبارک --<@
نویسنده: a.d
تاریخ : 1393/09/25
سلام کار ارزشی وزیبایی بود..روحشون شاد
نویسنده: سیدمحمود
تاریخ : 1393/09/28
آرمیتای ایرانhttp://setaregan57.blogfa.com/
نویسنده: تاسیان
تاریخ : 1393/09/30
در خیالات خودم در زیر بارانی که نیستمی رسم با تو به خانه،از خیابانی که نیستمی نشینی روبرویم،خستگی در می کنیچای می ریزم برایت،توی فنجانی که نیستبازمی خندی ومی پرسی که حالت بهتر است؟!باز می خندم که خیلی،گرچه می دانی که نیستشعر می خوانم برایت،واژه ها گل می کنندیاس و مریم می گذارم،توی گلدانی که نیستچشم می دوزم به چشمت،می شود آیا کمیدستهایم را بگیری،بین دستانی که نیست..؟!وقت رفتن می شود،با بغض می گویم نرو...پشت پایت اشک می ریزم،در ایوانی که نیستمی روی و خانه لبریز از نبودت می شودباز تنها می شوم،با یاد مهمانی که نیست...!بعد تو این کار هر روز من استباور این که نباشی،کار آسانی که نیست...!
نویسنده: امید
تاریخ : 1393/10/23
سلام و درود به روان پاک شهدا بخصوص شهید رضایی نژاد.افتخار می کنم که نفسای کشور به نفسای شهدایی چون رضایی نژاد بند است که اگر خودشون هم نباشند نفسشون گرمه و هست.لوگوی سایت شهید رضایی نژاد رو در وبلاگ شهید محمد http://shahidmohammad.blogfa.com گذاشتم.یا علی مدد
نویسنده: مهرداد اکبری
تاریخ : 1394/04/10
سلام به تازگی یک رمان با موضوع نحوه ی ترور یکی از دانشمندان هسته ای کشور توسط یک دانشجوی ایلامی به اسم محمد گل گل نژاد توسط کنگره ی سرداران و سه هزار شهید استان ایلام در تیراژ 2000 نسخه با نام (برگزیده)چاپ شده که بسیار زیبا و خواندنی است.و نکته ی مهم اینه که نویسنده ی ایلامی این رمان در صفحه ی اول کتابش این کتابو به روح پاک شهید داریوش رضایی نژاد تقدیم کرده
نویسنده: مبینا
تاریخ : 1394/06/02
سلام ارمیتا جونم تولد منم نزدیک توعه 24آذر وتو23آذر دوتامونم آذری:-D البته من ازتو خیلی بزرگترم متولد1380ام ولی واقعا عاشقتم خواهرکوچولوی خودم دوستت دارم عزیز دلم:-*:-*:-*:-*:-*
نویسنده: مبینا
تاریخ : 1394/06/02
تولدت مبارک عشقم
نام شما:  
آدرس ایمیل:
نظر شما: