سخنرانی خانواده شهدای هسته ای در اجلاس حقوق بشر

تعداد بازدید: 3905  | تاریخ درج : چهار شنبه 26 شهریور سال 1393

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم امروز ساعت 11 به وقت ژنو کارگاه آموزشی تحت عنوان" تروریسم و حقوق بشر" را در اجلاس بیست و هفتم شورای حقوق بشر برگزار کرد.

حمید سجادی مدیرعامل این انجمن، منصوره کرمی همسر مسعود علیمحمدی از شهدای هسته ای و معصومه اسکندری فرزند شهید عشرت اسکندری از شهدای ترورهای دهه 60 در این گارگاه آموزشی به ایراد سخنرانی پرداختند.

علل گسترش توان گروه های تروریستی در جذب اعضای جدید از سراسر جهان، تجزیه و تحلیل نقش جامعه مدنی و قربانیان تروریسم در مبارزه با تروریسم، توجه جامعه جهانی برای بازگشت به شکل سنتی برده داری که در قالب گروگانگیری توسط گروه های تروریستی داعش و بوکوحرام صورت می گیرد، موضوعاتی هستند که نمایندگان انجمن دفاع از  قربانیان تروریسم در این کارگاه آموزشی ارائه کردند.

علاوه بر این نمایندگان انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، واکنش های بین المللی بویژه قطعنامه 2170 شورای امنیت سازمان ملل که در آن، قربانیان ترور و پیامدهای بلند مدت ترور بر روی آسیب دیدگان اقدامات تروریستی مورد توجه قرار نگرفته است را تبیین و تشریح  کردند.

محمد سرکال، هماهنگ کننده حقوق اقلیت های سازمان ملل، بنیاد الخوئی و ژانت مک الیگوت فعال و کارمند سابق ایالات متحده در کاخ سفید و کارشناس مبارزه با تروریسم، علی الساری، رئیس سازمان بین المللی مبارزه با تروریسم و تعصب مذهبی، نینب لماسو، معاون پژوهشی دانشکده مطالعات آسیایی و خاورمیانه، دانشگاه کمبریج و ربابه مهدی رضوی از دیگر سخنرانان کارگاه آموزشی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم هستند.


Share  
 

نظرات:

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است
نام شما:  
آدرس ایمیل:
نظر شما: